Δευτέρα 18 Ιουλίου 2016

Οι παραστάσεις του 6ου Φεστιβάλ Θεάτρου Αίγινας


Αγαπημένοι ηθοποιοί του Ελληνικού Θεάτρου, παλαιότεροι και νέοι θα φιλοξενηθούν στο 6ο Φεστιβάλ Θεάτρου που συνδιοργανώνει η Περιφέρεια Αττικής και η Κοινωφελής Επιχείρηση του Δήμου Αίγινας στην αυλή του Λαογραφικού Μουσείου.
Το Φεστιβάλ Θεάτρου, που οραματίστηκε και οργάνωσε για πρώτη φορά στην Αίγινα το 2011 η ηθοποιός κ. Άννα Γεραλή, φιλοδοξεί και φέτος να προσφέρει βραδιές καλού θεάτρου στους κατοίκους, τους επισκέπτες και τους παραθεριστές της Αίγινας. Υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του εκπαιδευτικού Γιώργου Μπήτρου για τρίτη χρονιά, το Φεστιβάλ συνεχίζει και φέτος την παράδοση των τελευταίων ετών δίνοντας βήμα σε νέους επαγγελματίες ηθοποιούς και νεανικά σχήματα, ενώ παράλληλα φιλοξενεί γνωστούς ηθοποιούς του ελληνικού θεάτρου.
Το πρόγραμμα των παραστάσεων ξεκινά την Παρασκευή 22 Ιουλίου και ολοκληρώνεται το Σάββατο 13 Αυγούστου.
Φιλοξενούνται οι παραστάσεις:


«Συμβολαιογράφος» του Νίκου Βασιλειάδη με την Υρώ Μανέ (22 – 7 -16)
Ένας βαθιά συγκινητικός μονόλογος μιας γυναίκας που ζει σε λάθος χώρο και χρόνο. Η Ερασμία, μια χήρα, μεγαλώνει τη μοναχοκόρη της, κλεισμένη σε ένα περίπτερο, εγκλωβισμένη στα ήθη και τα έθιμα της μικρής επαρχιακής πόλης που ζει, μέχρι τη στιγμή που τη θλιβερή, μονότονη ζωή της, διακόπτει ο έρωτας, το πάθος. Τελικά τι είναι αυτό και πως θα το βιώσει; Μπορεί να ναι αγάπη; Και η κοινωνία μέσα στην οποία ζει μπορεί να το ανεχτεί; Θύτης και θύμα μαζί, επιθυμεί αλλόκοτα το απαγορευμένο.

Συντελεστές:
Κείμενο: Νίκος Βασιλειάδης Θεατρική διασκευή: Εμμανουέλλα Αλεξίου- Γιώργος Καραμίχος Σκηνοθεσία: Γιώργος Καραμίχος Βοηθός Σκηνοθέτη: Βιργινία Κυπριώτη, Σχεδιασμός φωτισμών: Μιχάλης Μπούρης Σκηνικά: Χριστίνα Κωστέα  Κοστούμια: Έλενα Παπανικολάου Μουσική επιμέλεια: Γιώργος Νανούρης Τραγούδι παράστασης: Κώστας Λειβαδάς – Το τραγούδι ερμηνεύει η Υρώ Μανέ-Βοηθός Παραγωγής: Υρώ Αληθεινού Φωτογράφος Παράστασης: Μαντώ Βασίλη

«Λωξάντρα» της Μαρίας Ιορδανίδου με την Άννα Βαγενά (23 – 7 – 16)

Ένας ύμνος στη χαρά της ζωής και τη δύναμη της γυναίκας, με επίκεντρο τον Ελληνισμό της Πόλης από το 1870 έως τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο. Η Λωξάντρα αναδεικνύεται σε σύμβολο της πολίτικης Ρωμιοσύνης, διασώζοντας τη μνήμη και την ταυτότητα με τον αυθορμητισμό και τη γνησιότητα του απλού λαϊκού ανθρώπου, με το βαθύ γυναικείο ένστικτο και τη μητρική αγκαλιά.
Η Άννα Βαγενά, που έκανε η ίδια τη διασκευή και σκηνοθεσία του κειμένου, μας προσκαλεί σ’ ένα γοητευτικό ταξίδι στην κοσμοπολίτικη Πόλη της καρδιάς μας, εκεί όπου έσμιγε η Δύση με την Ανατολή και οι λαοί συμβίωναν σε μια δυναμική επικοινωνία.
Στόχος της παράστασης δεν είναι μια απλή «νοσταλγική» αναδρομή, αλλά να προβάλει το ήθος και τις αξίες ζωής του πολιτισμού των Ρωμιών της Πόλης σε σχέση με τη σύγχρονη κρίση και τις σημερινές μας ανάγκες για έκφραση, επικοινωνία κι ανθρωπιά.
Μια παράσταση που απευθύνεται σε όλες τις αισθήσεις, καθώς δεν θα λείπουν οι απαραίτητες γεύσεις και μυρωδιές από την πλούσια πολίτικη κουζίνα της Λωξάντρας. Από κοντά κι ένα υπέροχο μελωδικό αφιέρωμα στα τραγούδια και τους χορούς, με τα ταταυλιανά χασαποσέρβικα, τους καρσιλαμάδες, τους αμανέδες και τα πολίτικα συρτά, με τη γνώση και την επιμέλεια του Λάμπρου Λιάβα.
Ερμηνεία – Διασκευή – Σκηνοθεσία: Άννα Βαγενά
Φωτισμοί : Μελίνα Μάσχα
Τιμές εισιτηρίων: 12 ευρώ και μειωμένο 10 ευρώ (φοιτητές, μαθητές, άνεργοι, συνταξιούχοι, πολύτεκνοι)

«Πιτσιμπούργκο» (27 – 7 -16)
Χίος 28 Μάρτη 1913. Η Ελέγκω παίρνει στα χέρια της το πρώτο γράμμα, μετά από οκτώμιση μήνες, από τον ξενιτεμένο, στο Πίτσμπουργκ της Αμερικής, άντρα της Δημοσθένη. Μέσα από την αλληλογραφία τους ξεδιπλώνεται η ζωή στο νησί, αμέσως μετά την απελευθέρωση του από τους Τούρκους. Φτώχεια, πείνα, μπάρκα, προσφυγιά, αρρώστιες, μα και τηλέφωνα και κινηματόγραφος. Ένα νησί πληγωμένο και σαστισμένο.
Απ’ την άλλη, η βιομηχανική πόλη του Πίτσμπουργκ. ”Βρέχει νερό μαύρο Ελέγκω μου, αφ’ τα εργοστάσια, καταλαβαίνεις”. Το πρώτο μεγάλο μεταναστευτικό κύμα προς την Αμερική. Με το πλήθος των μεταναστών να παλεύουν, στα εργοστάσια χαλυβουργίας και στα ορυχεία με όνειρο μια καλύτερη ζωή. Ένας ολόκληρος κόσμος σε κρίση, ένας κόσμος που προσπαθεί αποπροσανατολισμένος να βρει το δρόμο του. Και μέσα σ’ όλο αυτό το σκηνικό, η ιστορία μιας αγάπης που προσπαθεί να ανθίσει, που ο σπόρος της έπεσε σε έδαφος αφιλόξενο, δύστροπο, βραχώδες. Μιας αγάπης δυνατής, καθαρής, απόλυτης. Μιας αγάπης που συγκινεί και εμπνέει. Που λειτουργεί καταλυτικά και αποκαλυπτικά πάνω στην σύγχρονη ζωή.
Σκηνοθεσία: Αρκαδία Ψάλτη
Μουσική επιμέλεια: Καλλιόπη Λιαδή
Παραγωγή: Εταιρεία Θεάτρου Αγγελοπετριά
Ερμηνεύουν: Στράτος Σωπύλης, Αρκαδία Ψάλτη

«Μεταξύ συρμού και αποβάθρας» με τους Δέσποινα Γιαννούλη και Βαγγέλη Πιτσιλό (29-7-16)
Ιερογλυφικά. Πάπυροι. Περιστέρια. Γράμματα. Σήματα μορς. Τηλέφωνα σταθερά. Τηλεγραφήματα. Τηλεομοιότυπα. Τηλέφωνα κινητά. Μηνύματα. E-mail. Chat. Βιντεοκλήσεις. Skype. Viber. Messenger. Επικοινωνία. Επικοινωνία; Επαφή. Επαφή; Οι λέξεις. Οι λέξεις; Οι λέξεις είναι επικοινωνία;
Μια παράσταση για αιώνια θέματα που μας συνδέουν, όπως ο έρωτας και η μοναξιά και για αιώνια θέματα που μας χωρίζουν, όπως ο έρωτας και η μοναξιά.
Συντελεστές
Ιδέα-Ερμηνεία: Δέσποινα Γιαννούλη – Βαγγέλης Πιτσιλός
Φώτα-Βίντεο: Βασιλική Ταντάουι
Υ.Γ. …άλλωστε ο Ρωμαίος και η Ιουλιέτα από κακή συνεννόηση πήγαν.

«Το μήλο» των Γίωργου Βάλαρη και Στέλιου Παπαδόπουλου με τους: Αντώνη Λουδάρο Ναταλία Δραγούμη, Γιώργο Κωσταντίνου, Κώστα Βουτσά.  (30 -7 -16)

«ΤΟ ΜΗΛΟ» είναι μια ξεκαρδιστική κωμωδία που είχε παρουσιαστεί με τεράστια καλλιτεχνική επιτυχία το 2011-12 σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και μια μικρή καλοκαιρινή περιοδεία σε όλη την Ελλάδα, με θέμα τις σημερινές σχέσεις ανδρών γυναικών. Ένα θέμα επίκαιρο όσο ποτέ με γέλιο, συγκίνηση, τρυφερότητα και πολλές ανατροπές. Ο Γιάννης (ΑΝΤΩΝΗΣ ΛΟΥΔΑΡΟΣ), στην Αθήνα της κρίσης του σήμερα, είναι δημόσιος υπάλληλος και θα είναι ευχαριστημένος να γίνει υποδιευθυντής –αν όχι σε δεκαπέντε χρόνια- αλλά πάνω απ’ όλα τον ενδιαφέρει η προσωπική του ζωή, και μια γυναίκα για «σπίτι». Η Σοφία (ΝΑΤΑΛΙΑ ΔΡΑΓΟΥΜΗ) είναι φιλόδοξο και ανερχόμενο στέλεχος καναλιού, φανατική της show biz και θέλει να γίνει διευθύντρια -αν όχι καναλάρχης- και σίγουρα δε θέλει να παντρευτεί άμεσα εκτός κι αν είναι ψηλός και επιτυχημένος!
Υπάρχει ποτέ περίπτωση αυτοί οι δύο άνθρωποι να δαγκώσουν «το μήλο», να παντρευτούν, να κάνουν οικογένεια και να ευτυχήσουν; Και όταν τους συμβαίνει πως θα αντιδράσουν; Ειδικά όταν έχουν δύο εκ διαμέτρου αντίθετες μανάδες, την «Πολίτισσα» πεθερά (ΚΩΣΤΑ ΒΟΥΤΣΑ) και την «αρχόντισσα» πεθερά (ΓΙΩΡΓΟ ΚΩΣΤΑΝΤΙΝΟΥ) που θέλουν να ελέγχουν πλήρως τη ζωή τους, τις προσωπικές τους σχέσεις και θέλουν να τους δουν «παντρεμένους», όπως οι ίδιες θέλουν…! Είπαμε ότι η ζωή έχει χιούμορ, αλλά τόσο τρελό πια;
Συντελεστές:
Κείμενο: Γιώργος Βάλαρης – Στέλιος Παπαδόπουλος
Σκηνοθεσία: Γιώργος Βάλαρης
Σκηνικά: Κων/νος Ζαμάνης
Κοστούμια: Γιώργος Βάλαρης
Μουσική- ηχητική  επιμέλεια: Νίκος Ραμός
Χορογραφίες: Έλενα Γεροδήμου
Βοηθός σκηνοθέτη: Καλλιόπη Κοτζαηλία
Φωτογραφίες: Θωμάς Χρυσοχοίδης
ΠΑΡΑΓΩΓΗ: Γιάννης Χριστόπουλος

«Η φαλακρή τραγουδίστρια» του Ευγένιου Ιονέσκο θίασος Βασίλη Βασιλάκη (31 – 7 -16 & 1 – 8 – 16)
   Η «Φαλακρή Τραγουδίστρια» αποτελεί μια πλούσια σε συμβολισμούς κωμωδία, μια περιγραφή της καθημερινότητας της μικροαστικής κοινωνίας μας, όπου οι πληροφορίες και η ακατάσχετη φλυαρία έχουν καταβάλει τη σκέψη.
Όλα μοιάζουν κανονικά, αλλά δεν είναι…
Γι’ αυτό «η φαλακρή τραγουδίστρια χτενίζεται πάντα με τον ίδιο τρόπο». Η ουσία του θεάτρου, λέει ο E. Ionesco, είναι η διόγκωση. Για να ξεπεράσουμε την άχρωμη εκείνη περιοχή που δεν είναι ούτε ζωή ούτε θέατρο, πρέπει να υπερβάλλουμε. Να σπρώχνουμε τα πρόσωπα, τις ιστορίες, ακόμα και τα ντεκόρ, πέρα από τα όρια του αληθινού ή του αληθοφανούς, για να φτάσουμε σε κάτι που είναι πιο αληθινό από την ίδια τη ζωή: στη μεγεθυμένη και θεατρική εικόνα της, που εισχωρεί βαθιά κάτω από την επιφάνεια της πραγματικότητας. Στα παραπάνω στοιχεία βασίστηκε και η δική μας “ανάγνωση” του κειμένου.
Η «Φαλακρή Τραγουδίστρια» ανέβηκε για πρώτη φορά στο Παρίσι το 1950 και από τότε παίζεται κάθε χρόνο χωρίς διακοπή. Θεωρείται ένα έργο σταθμός στο ευρωπαϊκό θέατρο, το οποίο καθιέρωσε το «θέατρο του παραλόγου». Ο Ε. Ionesco συγκαταλέγεται στις κορυφαίες μορφές του σύγχρονου θεάτρου μαζί με τον S. Beckett και τον H. Pinter.
Συντελεστές
Σκηνοθεσία- Φωτισμοί: Βασίλης Βασιλάκης
Παίζουν: Λάζαρος Θεοδωρακόπουλος, Βίκυ Ίτσιου, Γιάννης Κοντός, Σιδέρης Νανούδης, Κλέα Σαμαντά, Μαρίτα Τσαλκιτζόγλου.
Μουσική: Δήμος Βρύζας
Σκηνικά: Γιώργος Μπάμπος Λαμπρόπουλος- Βασίλης Βασιλάκης
Κουστούμια: Στέλλα Γκρεκιώτη
Μια παραγωγή της ομάδας «Θέατρο ΔΕΝ»

«Ποπ – Κορν» κωμωδία της Αγνής Χιώτη (5 – 8 -16)
Σε αυτή την ιστορία έχουμε την Σάμερ, τον Γουίντερ και τον Κύριο Α. Όλα ξεκίνησαν επειδή κάποια στιγμή, σε κάποια δύσκολη φάση της ζωής τους  οι ήρωες μας για κάποιο απροσδιόριστο λόγο  αναρωτήθηκαν το ίδιο πράγμα …“Να ζει κανείς ή να μη ζει;” Πολλές φορές , πολλοί άνθρωποι, για πολλούς λόγους λόγω πολλών καταστάσεων έχουν βρεθεί να αναρωτιούνται το ίδιο. Πώς ο έρωτας αλλάζει τα σχέδια μας; Πώς η φιλία μπορεί να σε κάνει να μετατοπίσεις τους στόχους σου; Τι θα ήμασταν χωρίς την αγάπη; Τελικά ποια επιλογή είναι πιο δύσκολη; Na ζει κανείς ή να μη ζει; Ένα παιχνίδι ανάμεσα σε δύο νέους κι ένας κομπέρ που τους κάνει άνω κάτω.
Συντελεστές:
Κείμενο – Σκηνοθεσία: Αγνή Χιώτη  Σκηνογραφική-Ενδυματολογική ΕπιμέλειαVideo Art: Μαρία Φιλίππου Φωτισμοί: Χάρης Χιώτης Μουσική: Αναστασία Μανιάτη Κινησιολογία : Αρετή Πασχάλη  Βοηθοί σκηνοθέτη :Μαρία Νικολαΐδη – Αναστασία Μανιάτη Οργάνωση Παραγωγής:  Θεατρική Ομάδα Repente /Dominus Productions
Ερμηνεύουν: Καλή Δάβρη , Θάνος Λέκκας , Κυριάκος Μαρκάτος
Ακούγονται οι φωνές των Δημήτρη Μαχαίρα, Σταμάτη Μπάκνη, Γιάννη Παπαθανασίου και Χάρη Χιώτη.

«Il trovatore» μουσική παράσταση από την Φανή Παλιούρα (6-8-16)
Ο Giuseppe Verdi με το την δημοφιλέστερη όπερά του, δημιούργησε ένα αρχέτυπο μελόδραμα του Ρομαντισμού.
Πρωτοπαρουσιάστηκε στις 19 Ιανουαρίου του 1853 στο Teatro Apollo της Ρώμης, υπό την διεύθυνση του συνθέτη.
Μουσικές μελωδίες, άριες, ντουέτα δημιούργησαν μια από τις σπουδαιότερες όπερες της εποχής του. Μια όπερα απαιτήσεων, αφού μόνο οι κορυφαίοι του είδους θα μπορούσαν να σταθούν επάξια στους ρόλους που ο Βέρντι δημιούργησε.
Αυτή τη φορά ο Πάνος Λουμάκης και η Φανή Παλιούρα ήρθαν πιο κοντά στην θεατρική βάση του έργου, απογυμνώνοντάς την. Η φωνή συναντάει το σώμα και οι χωρίς όρια μεγαλειώδεις πράξεις της όπερας συναντούν την θεατρική αντίσταση. Μια μη ρεαλιστική εκδοχή του «IL TROVATORE”, η οποία με την συνοδεία των ήχων ενός πιάνου, θα προσπαθήσει να διακρίνει τα αισθήματα και τα συναισθήματα που δεν θα ειπωθούν ποτέ. Η φωτιά θα παλέψει με το ψυχρό φεγγάρι, σε μια μάχη που μόνο ηττημένους και πόνο μπορεί να φέρει.
Μουσική: Giuseppe Verdi
Libretto: Salvadore Cammarano
Πρωταγωνιστούν:
Leonora – Έλλη Αναστασοπούλου
Manrico – Χρήστος Δεληζώνας
Conte di Luna – Νικόλας Καραγκιαούρης
Azucena – Φωτεινή Αθανασάκη
Αφήγηση – Φανή Παλιούρα
Μουσική Διδασκαλία, Διεύθυνση, Πιάνο – Πάνος Λουμάκης
Σκηνοθεσία, σκηνικά, κοστούμια –  Φανή Παλιούρα
Υποκριτική διδασκαλία – Μιλτιάδης Φιορέντζης
Σχεδιασμός φωτισμών: Βαγγέλης Τζιφάκης

«Η απολογία του Σωκράτη» του Δήμου Αβδελιώδη (7-8-16)
Η αυθεντική αυτή Αναπαράσταση της πιο συγκλονιστικής δίκης στην ιστορία του πολιτισμού, στην ίδια ακριβώς γλώσσα που μιλήθηκε από τον Σωκράτη και καταγράφηκε με ακρίβεια από τον παρόντα νεαρό μαθητή του, Πλάτωνα, κάνουν την παρακολούθηση της για τους θεατές- δικαστές, μια μοναδική βιωματική εμπειρία, έχοντας την αίσθηση ότι ζουν μέσα στην πραγματική ατμόσφαιρα εκείνης της μέρας της δίκης, κι όπου ο Σωκράτης και ο Μέλητος ενσαρκώνονται μπροστά τους ζωντανά.
Συντελεστές:
Διδασκαλία Ερμηνείας Αρχαίου Κειμένου
Σκηνικός χώρος, Σκηνοθεσία, Μετάφραση: Δήμος Αβδελιώδης
Μακέτες, Κοστούμια : Αριστείδης Πατσόγλου
ΣΩΚΡΑΤΗΣ: Βασίλης Καραμπούλας
ΜΕΛΗΤΟΣ: Γιάννης Κολόι
Διεύθυνση Παραγωγής: Αθηνά Ζώτου
Boηθοί σκηνοθέτη: Γιώργος Νικόπουλος, Δανάη Ρούσσου, Ειρήνη Ζάρρα
Φωτογραφίες: Κορνηλία Σιδηρά

«Η απολυμένη» του Αντώνη Τσιπιανίτη με την Κατερίνα Διδασκάλου ( 12 – 8 -16)

Η Μαριέτα εργάζεται ως κοσμικογράφος σε μεγάλο γυναικείο περιοδικό. Η στήλη της θεωρείται κορυφαία στο είδος της. Πλούσιοι και διάσημοι κάνουν το παν για να δημοσιεύσει φωτογραφία τους. Η ζωή της είναι γεμάτη λάμψη, πάρτι, ταξίδια. Και μια μέρα απολύεται… Όλες οι ‘πόρτες’ κλείνουν, το τηλέφωνο σιωπά, τα καλέσματα ακυρώνονται, οι επώνυμες φίλες ‘εξαφανίζονται’. Η Μαριέτα ολομόναχη, χωρίς στήριξη από πουθενά, αγωνίζεται να επιβιώσει.
Ερμηνεία: Κατερίνα Διδασκάλου

«Η πόρνη από πάνω» του Αντώνη Τσιπιανίτη με την Κατερίνα Διδασκάλου σε σκηνοθεσία του Σταμάτη Πατρώνη (13 – 8 -16)
Η παράσταση που έχει αποσπάσει τις καλύτερες κριτικές από κοινό και κριτικούς συνεχίζει την επιτυχημένη πορεία της για τέταρτη σαιζόν, στο Θέατρο Βρετάνια. Ερατώ -η νοικοκυρά από κάτω- μιλάει για τον έρωτα, την απόρριψη, την προδοσία, τη βαναυσότητα σε βάρος των γυναικών, τους διεφθαρμένους δημόσιους λειτουργούς, την έλλειψη αυτοεκτίμησης. Με υπομονή και στωικότητα ζει στο περιθώριο, μέχρι την ημέρα που στο από πάνω διαμέρισμα μετακομίζει μια πόρνη. Και τότε….. ‘’ Η Κατερίνα Διδασκάλου, αναπολώντας τη ζωή της Ερατούς, πλημμυρίζει κυριολεκτικά τη σκηνή παίζοντας ταυτόχρονα με απίστευτη ευκολία όλους τους χαρακτήρες που έπαιξαν ρόλο στη ζωή της ηρωίδας. ‘Ένα μοναδικό ρεσιτάλ ηθοποιίας που μας ταξιδεύει για 70 λεπτά από το γέλιο στη συγκίνηση, παραμένοντας κάθε στιγμή στην πραγματικότητα για να οδηγήσει σε ένα τέλος έκπληξη.
Φωτισμοί : Ελένη Αναγνωστοπούλου
Καλλιτεχνική επιμέλεια : Μηνάς Μινατσής
Κοστούμια : Δημήτρης Ανδριανός
Μουσική επιμέλεια: Μιχάλης Ρουμπής, Ιωάννης-Ιόλαος Μανιάτης
Βοηθός σκηνοθέτη: Μιχάλης Ρουμπής Χειρισμός κονσόλας : Σεμίνα Παπαλεξοπούλου Επιμέλεια σκηνικού : Ματθαίος Δαμίγος

Οργανωτική Επιτροπή 6ου Φεστιβάλ Θεάτρου Αίγινας: Γιάννης Ζορμπάς, Γιώργος Μπήτρος, Μαίρη Σταυρίδου, Ανέστης Κορνέζος, Βαγγέλης Πιτσιλός, Δέσποινα Γιαννούλη, Μάρθα Χαρτοφύλακα, Ρούλα Σαράντου
Συνδιοργάνωση: Περιφέρεια Αττικής, Κοινωφελής Επιχείρηση Δήμου Αίγινας (ΚΕΔΑ)
Οι τιμές των εισιτηρίων για κάθε παράσταση καθορίζονται από τους θιάσους
Προπώληση εισιτηρίων: Βιβλιοπωλείο «Λυχνάρι», Αίγινα
Ώρα Έναρξης Παραστάσεων: 21:15

Παρασκευή 15 Ιουλίου 2016

"Η τύχη της Μαρούλας" στο Λαογραφικό Μουσείο Αίγινας

     Με  το κωμειδύλλιο του Δημήτρη Κορομηλά που γνώρισε μεγάλη επιτυχία  τον περασμένο χειμώνα, η Θεατρική Ομάδα  του Μορφωτικού Συλλόγου Αίγινας ο "Ι.Καποδίστριας" επανέρχεται  με δύο παραστάσεις το ερχόμενο Σαββατοκύριακο  στην αυλή του Λαογραφικού Μουσείου Αίγινας.

   Πιστή στο Θεατρικό της ραντεβού η συγκεκριμμένη ομάδα που και στο παρελθόν έχει δώσει σημαντικές παραστάσεις, κάτω από τη σκηνοθετική μπακέτα της κ. Βάσως Φλώρου κατόρθωσε να δώσει πνοή και ζωή στο κωμειδύλλιο του Δημήτρη Κορομηλά  που διαπραγματεύεται  την τύχη μιας φτωχής κοπέλας  της Μαρούλας  μέσα στο αρχοντικό  του αφέντη της ερχόμενη πολλές φορές σε σύγκρουση με  το υπόλοιπο προσωπικό, εκτός από το μάγειρα  που την έχει ερωτευτεί και της κρατά πάντα το καλύτερο γλυκό, την καλύτερη μερίδα  φαγητού. Όμως η τύχη θα της χαμογελάσει από κει που δεν το περίμενε και τότε γίνεται περιζήτητη νύφη. Η  τιμιότητα όμως και η αξιοπρέπειά  της θα την ανταμείψουν και θα την βγάλουν κερδισμένη.
   Τους ρόλους ερμηνεύουν οι: Αθηνά Μαλτέζου, Νένα Τρικοπούλου, Μαριλένα Παπαδάκη, Ασπασία Φωτάκη, Μαρίτσα Μαρμαρινού, Πασχάλης Μελισσάρης,Νίκος Πέππας, Στέλλα Λεούση, Μιχάλης Αγριόγιαννος, Γιώργος Κοττάκης, Κώστας Φύσσας, Άγγελος Φουντάς, Στέλιος Κωττάκης και Θωμάς Παπαδάκης.
   Συντελεστές της παράστασης: Βάσω Φλώρου στη σκηνοθεσία και τα σκηνικά, Μαίρη Σταυρίδου επιμέλεια παράστασης, Μαρίτσα Μαρμαρινού (στίχοι τραγουδιού), Ανθή Μαρμαρινού - Αλέκος Καλαμάρας (τραγούδι), Βασίλης Μουσουλέας (φωτισμός), Σαλώμη Μελισσάρη (φωτογραφίες), και  στην κατασκευή σκηνικού οι: Στέλιος Κοττάκης, Γιώργος Κοττάκης, Δημήτρης Πολυχρονιάδης, Κώστας Φύσσας, Μιχάλης Αγριόγιαννος, Νένα Τρικοπούλου.
  Οι φωτογραφίες  που δημοσιεύουμε είναι από τις παραστάσεις που δόθηκαν το χειμώνα στο Δημοτικό Θέατρο Αίγινας και προέρχονται από το φακό του κ. Χρήστου Νεστορίδη  και της Σαλώμης Μελισσάρη.

Πέμπτη 14 Ιουλίου 2016

"Το μάθημα" του Ε. Ιονέσκο από τον Β.Βασιλάκη

 Και αυτό το Σαββατοκύριακο στο θεατράκι της Σκοτεινής  του Ν. Κοντοβράκη.

Είχαμε πολύ καιρό να απολαύσουμε  θεατρική δουλειά  του Βασίλη Βασιλάκη στην Αίγινα. Από τότε που έκλεισε ο "Ορμίσκος" το θεατράκι στην οδό Πηλέως και αφού σταμάτησε να δραστηριοποιείται στο "Γράμμα", το Βασίλη τον βλέπουμε , όσοι δεν μπορούμε να πάμε σε αίθουσες  των Αθηνών, σε ταινίες (Μικρά Αγγλία) ή σε διαφημιστικά σποτς.
   Οι  θεατρικές του δουλειές στην Αίγινα αξεπέραστες, αλησμόνητες  γεμάτες ποιότητα, λόγο, επαγγελματισμό. Κάποιος θα τις χαρακτήριζε πειραματικές, κάποιος άλλος αρκετα προχωρημένες. Το θέμα είναι πως κοντά στο Βασίλη πολλά νέα παιδιά στην Αίγινα γνώρισαν τους δρόμους και τα μυστικά του θεάτρου. Μυήθηκαν στη σκηνή,έπαιξαν με τη φωνή το σώμα τους, εκφράστηκαν, δημιούργησαν. Με  τις παραστάσεις του ο Βασίλης δημιούργησε κοινό, συνέβαλε στη διμαόρφωση ενός θεατρόφιλου κοινού, τόσο με τις προσωπικές  του δουλειές στον "Ορμίσκο" και στο 'Γράμμα" όσο και από τις συνεργασίες του με τη θεατρική ομάδα του Μορφωτικού Συλλόγου Αίγινας αλλά και ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Θεάτρου.
  
   Ο Βασίλης Βασιλάκης λοιπόν επέστρεψε στην Αίγινα τούτο το καλοκαίρι με δύο παραγωγές: "Το μάθημα" και τη "Φαλακρή Τραγουδίστρια". Η πρώτη παίζεται ήδη στο θεατράκι της οικίας Ν.Κοντοβράκη στη Σκοτεινή ενώ η "Τραγουδίστρια" θα ανέβει στο 6ο Φεστιβάλ Θεάτρου.

  "Το μάθημα" Λίγα λόγια για το έργο:
΄Ενας καθηγητής, μια μαθήτρια και μια υπηρέτρια αποτελούν τα πρόσωπα του έργου. Σε  ένα φαινομενικά "φυσιολογικό" μάθημα αποκαλύπτεται σιγα σιγα ο παράλογος κόσμος του Ιονέσκο, μετατρέποντας το καθημερινό σε παράδοξο και το γκροτεσκ γελοίο σε τραγικό.

Στο "Μάθημα" ο Ιονέσκο διαπραγματεύεται το θεμα της εξουσίας και το πως αυτή επιβάλλεται, δια μέσου της γλώσσας, αποκαλύπτοντας τα λεπτά όρια μεταξύ θύτη και θύματος.
Η παρασταση έκανε πρεμιερα στο Black Box στη Θεσσαλονίκη και στη συνεχεία παρουσιάστηκε στην Αθηνα στο ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης.

Στο "Θεατράκι της Σκοτεινής" η παράσταση ανεβαίνει Σάββατο 16  και Κυριακή 17 Ιουλίου 2016, στις 21.00 μ.μ.
Παιζουν οι ηθοποιοί: Βασίλης Βασιλακης, Μαρίνα Νατιώτη Ειρήνη Καραόγλου.

Δευτέρα 7 Μαρτίου 2016

"Ζηνοβία, τι παίζει απόψε;"

   Φωτογραφίες από  το "Aegina portal"
Αρχές δεκαετίας του 1970 στην Αίγινα που κινείται στους ρυθμούς μιάς πολλά υποσχόμενης τουριστικής ανάπτυξης. Οι περίφημες φυλακές συνεχίζουν να "φιλοξενούν" κρατούμενους κάθε κατηγορίας. Κόσμος πολύς πάει κι έρχεται στα στενά, συνθήκες δύσκολες, ευκαιρίες λιγοστές. Μα  σαν βραδιάσει κι ανάψουν τα φώτα στη μαρκίζα  του "Σινέ Αφαία" στην ομώνυμη οδό στο νούμερο "5", οι πρώτοι θεατές συγκεντρώνονται για να περάσουν όμορφα μετά από μια δύσκολη μέρα στο ψάρεμα, στο μηχανουργείο, στην οικοδομή. Βρισκόμαστε στον ιστορικό κινηματογράφο "Αφαία" της φοβερής Ζηνοβίας Αρχιμανδρίτου το γένος Μπήτρου.
    Μια  διαφορετική εποχή αναβιώνει μέσα από τις σκηνές του θεατρικού έργου "Ζηνοβία τι παίζει απόψε;" που έκανε πρεμιέρα χθες Κυριακή 6 Μαρτίου στην αίθουσα  του Πνευματικού Κέντρου Κυψέλης. Οι θεατές στην κυριολεξία πλημμύρισαν την αίθουσα, ενώ πολλοί από αυτούς ήρθαν μία ώρα πριν την προγραμματισμένη έναρξη στις 20.30 μ. μ.
    Καθώς τα φώτα της πλατείας έσβησαν, οι προβολείς  έπεσαν στους θεατές εκείνου του σινεμά εκείνης της εποχής σε όλους αυτούς που ταξίδευαν στο όνειρο μέσα από τις ταινίες των αστέρων του ελληνικού και ξένου κινηματογράφου. Αυτοί είναι οι ήρωες  του έργου, οι καθημερινοί άνθρωποι του μόχθου και του μεροκάματου της Αίγινας του '70.
   Τους παρακολουθούμε για περίπου δέκα χρόνια μέσα από τα μεγάλα και τα μικρά  της καθημερινότητάς  τους. 
    Ένα δυνατό χειροκρότημα των θεατών επισφράγισε την ερμηνεία  των δεκατεσσάρων ηθοποιών.
     Με  το έργο αυτό η Θεατρική Ομάδα Κυψέλης  γιορτάζει τα δέκα χρόνια παρουσίας της στην σκηνή του Πνευματικού Κέντρου  Κυψέλης.
   Ανάμεσα στους θεατές διακρίναμε πολλούς πιστούς παλαιούς και νέους φίλους της ομάδας, αλλά και αρκετά νέα παιδιά. Την πρεμιέρα παρακολούθησαν η κ. Καίτη Σαλπέα αντιπρόεδρος της ΚΕΔΑ, ο τέως πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου κ. Πέτρος Πετρίτης ο πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 2ου Γυμνασίου κ. Νίκος Μαρίνος, η πρόεδρος του Πολιτιστικού Συλλόγου Βαθέος κ. Μαρίκα Λυκούρη, ο αιδ. π.Φανούριος Μακαρατζής.
   
   Τους ρόλους ερμήνευσαν οι: (κατα σειρά εμφανίσεως)
Παντελής Γκαρής, Νεκτάριος Μπόγρης, Αντωνία Μπήτρου, Μαρίνα Χρυσοχόου, Μαρία Λυκούρη, Μαριάνθη Λαδά, Νεκταρία Μεθενίτη, Μανώλης Μακαρατζής, Αλέκος Δημητρόπουλος, Μάριος Κορορός, Γιώργος Τζόκα, Ναταλία Χλέτσου, Ηλίας Θωμάς.
  Κείμενο - σκηνοθεσία - αφήγηση: Γιώργος Μπήτρος
  Σκηνικά κοστούμια: Νεκταρία Μπήτρου
  Εγγραφή βίντεο: Ανέστης Κορνέζος.


 Επόμενες παραστάσεις: 19 - 20 Μαρτίου και 2 - 3 Απριλίου. Ώρα έναρξης: 20.30 μ. μ.




Κυριακή, 6 Μαρτίου 2016

Ύδρας Εφραίμ: Σχέσεις Εκκλησίας και Πολιτείας. Καμμιά σχέση δεν υπάρχει.





Μεγάλες αλήθειες και αυστηρή αυτοκριτική για την Εκκλησία μας περιλαμβάνει η αποκλειστική συνέντευξη του Μητροπολίτου Ύδρας, Σπετσών & Αιγίνης κ. Εφραίμ στο ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΟ ΒΗΜΑ. Αναφέρεται στα προβλήματα της μητροπολιτικής του περιφέρειας, μιλάει για τη φορολόγηση και υποστηρίζει πως "θα έπρεπε να αφαιρούνται τα λειτουργικά έξοδα 100% και να φορολογούνται τα υπόλοιπα", εκπλήσσει λέγοντας πως καμία σχέση δεν υπάρχει μεταξύ Εκκλησίας και Πολιτείας, μαλώνει τους σημερινούς Χριστιανούς που μοιάζουν βολεμένοι, θέτει τον δάκτυλον επί τον τύπον των ήλων για τις ευθύνες της Εκκλησίας σχετικά με τις επιθέσεις εις βάρος της, και χωρίς να μασάει τα λόγια του εντοπίζει ως σημαντκότερο πρόβλημα για την Εκκλησία σήμερα την ασυνέπεια τόσο του κλήρου όσο και του λαού της.
Ακολουθεί ολόκληρη η συνέντευξη:
 -Σεβασμιώτατε, πρόσφατα συμπληρώσατε 14 χρόνια στο μητροπολιτικό θρόνο Ύδρας, Σπετσών & Αιγίνης. Ποια τα προβλήματα που αντιμετωπίσατε όλα αυτά τα χρόνια και από την άλλη πλευρά ποιες οι αφορμές για να βλέπετε τα πράγματα λίγο πιο αισιόδοξα για το μέλλον;
Απάντηση: Πρώτα και πάνω από όλα αναπέμπω εκ βαθέων Δοξολογίαν και αίνον εις τον Τρισάγιον Θεόν διά την μεγίστην ευλογίαν να με αναδείξει Επίσκοπον της Αγίας του Χριστού Εκκλησίας και δη της Ιεράς Μητροπόλεως Ύδρας, της τοπικής Εκκλησίας της Γενέτειράς μου.
                  Ύστερα ευγνωμονώ πάντας όσοι εστήριξαν και προέβαλλαν την αναξιότητά μου διά τον τρισμέγιστον βαθμόν της Αρχιερωσύνης, δηλαδή του κορυφαίου των εν τη Εκκλησία χαρισματούχων.
                   Τα προβλήματα έχουν να κάνουν με το υπό του αγίου Συμεών λεχθέν: «ούτος κείται εις πτώσιν και ανάστασιν πολλών εν τω ᾿Ισραήλ και εις σημείον αντιλεγόμενον», (Λκ 2, 34) και το του Παύλου: «ότι ουκ έστιν ημίν η πάλη προς αίμα και σάρκα, αλλά προς τας αρχάς, προς τας εξουσίας, προς τους κοσμοκράτορας του σκότους του αιώνος τούτου, προς τα πνευματικά της πονηρίας εν τοις επουρανίοις» ( Εφ. 6, 12)
Το δεύτερο μεγάλο πρόβλημα είναι η έλλειψη στελεχών και προσώπων που να έχουν αντίληψη, φιλότιμο και πρακτικότητα και εκ του λόγου τούτου δημιουργούνται θέματα ποιμαντικής υφής.
Έχουμε χωριά χωρίς ψαλτάδες, χωρίς νέα παιδιά, χωρίς σχολεία, εκεί μόνον άγιοι, ασκηταί και αφιερωμένα πρόσωπα θα μπορούσαν κάτι να προσφέρουν.
Τεράστιο πρόβλημα και η κατάτμησις της Ι. Μητροπόλεως σε 7 τμήματα. Και πέραν τούτου η Αίγινα δεν συνδέεται πλέον ακτοπλοικώς με την υπόλοιπη Ι. Μητρόπολη, οπότε ταξιδεύομεν προς Αίγινα μέσω Πειραιώς.
Όμως χάριτι Θεού, εχoμεν κατά τόπους ικανά και φιλότιμα στελέχη που απαλύνουν τα προβλήματα και την δυσκολίαν της φυσικής παρουσίας μας παντού.
-Άπαντες αναγνωρίζουν το τεράστιο κοινωνικό έργο της Εκκλησίας. Πόσο δύσκολο είναι όμως σε αυτούς τους χαλεπούς καιρούς να ανταποκριθεί η Εκκλησία στο έργο της φιλανθρωπίας με την παροχή συσσιτίων, αλλά και με τη στήριξη ευπαθών ομάδων μέσω των ιδρυμάτων της; Και την ίδια στιγμή πόσο επικίνδυνο είναι να θεωρήσουν κάποιοι την Εκκλησία "φιλανθρωπικό ίδρυμα" λησμονώντας το πνευματικό της έργο;
Απάντηση: Κατ΄ άνθρωπον δύσκολον και κοπιώδες. Όμως πιστεύουμε στη Θεία Πρόνοια, ως άκτιστη χάρη και δύναμη και μας παρηγορεί «το δίλεπτον της χήρας» (Μαρκ. 12, 41-44).
Ο πλούτος της Εκκλησίας είναι ο πιστός, ευλογημένος, φιλότιμος, βαθειά καλλιεργημένος πνευματικά λαός Της, σας μεταφέρω χαρακτηριστικό διάλογο κληρικών: « ο λαός θέλει ψωμί, δεν θέλει ευλογίες » και κάποιος άλλος δεν κρατήθηκε και του είπε « μπορούσες, κι αν θέλεις προφτάνεις ακόμα, να γίνεις ψωμάς ».
Το μεγαλύτερο πρόβλημά μας διά τα ιδρύματα είναι η βαρειά φορολογία εισοδήματος, ο Ε.Ν.Φ.Ι.Α. κ.λ.π. θα έπρεπε να αφαιρούνται τα λειτουργικά έξοδα 100% και να φορολογούνται τα υπόλοιπα και εδώ πρέπει να σημειώσωμεν την αδιαφορίαν και την ανεπάρκειαν των αρμοδίων δημοσίων υπηρεσιών και των εκπροσώπων των, ίνα μη είπω και την εχθρότητά τους.
Εμείς έχομεν πέραν όλων των άλλων δύο Εκκλησιαστικά Νοσοκομεία εν Αιγίνη και εν Ύδρα και αντιμετωπίζουμε όλα τα παραπάνω προβλήματα. Αλλά Δόξα τω Θεώ συνεχίζομεν και ελπίζομεν.
-Παρατηρείται το τελευταίο διάστημα μια νέα αναστάτωση αναφορικά με τις σχέσεις Εκκλησίας και Πολιτείας αφενός με αφορμή το μάθημα των Θρησκευτικών και αφετέρου με τις θέσεις του υπ. Παιδείας του κ. Φίλη, ο οποίος προκάλεσε την Εκκλησία ξεκινώντας με τις δηλώσεις του για τα λείψανα της Αγίας Βαρβάρας και πολλά άλλα κατόπιν έως σήμερα. Συν τοις άλλοις οι επαφές της προηγούμενης ηγεσίας του υπουργείου με την Ένωση Αθέων, αλλά και οι φωνές περί διαχωρισμού Κράτους-Εκκλησίας που πυκνώνουν δημιουργούν προβληματισμό. Πως τα σχολιάζετε όλα αυτά;
  Απάντηση: Το ερώτημα δεν είναι από εκείνα που εύκολα μπορεί να απαντήσει κανείς. Σχέσεις Εκκλησίας και Πολιτείας. Καμμιά σχέση δεν υπάρχει. Η Εκκλησία είναι Σώμα Χριστού. Η Εκκλησία έχει υπερφυσικόν και Θείον χαρακτήρα, «η Εκκλησία ουκ έστιν εκ του κόσμου τούτου»(Ιω. ιη΄,36) αν το ξεχνάμε αυτό τότε κινδυνεύει να μετατραπεί σε μία καθαρά εγκόσμια οργάνωση, σε ένα κοινωφελές ίδρυμα, σε ένα στήριγμα του κοινωνικού κράτους και σε μία πατριωτική προθήκη.
Για τούτο θαυμάζουν οι άνθρωποι τις εκατοντάδες χιλιάδες μερίδες στα συσσίτια και δεν νοιώθουν τίποτε μα τίποτε από τη δύναμη της Θείας Λειτουργίας και την Ουράνιον Τροφήν: «Άρτος ζωής αιωνιζούσης γενέσθω μοι το Σώμά σου το άγιον, εύσπλαγχνε Κύριε, και το Τίμιον Αίμα σου» με την οποία συνεχώς τρέφει η Εκκλησία τους πιστούς Της. Όμως ζη και εν κόσμω και εφαρμόζει το «απόδοτε τα του Καίσαρος τω Καίσαρι» (Λουκ. 20, 25). Υπάρχουν νόμοι τους οποίους τηρούμε και πορευόμεθα σε τίμια συνεργασία με την πολιτεία. Όμως από την άλλη πλευρά εγείρονται προβλήματα προερχόμενα εξ αγνοίας και από έμμονες ιδεοληψίες και βρίσκουν στην Εκκλησία τον «αποδιοπομπαίο τράγο» σε κάθε τους δυσκολία. Επομένως κατά την ουσίαν της η Εκκλησία καμία σχέση δεν έχει με την πολιτεία.
Ως προς το μάθημα των θρησκευτικών και τα λοιπά που ερωτάτε έχω να πω ότι πρέπει να ξεφύγουμε σιγά σιγά από την νοοτροπία του χωροφύλακα και να αναλάβουμε τις ευθύνες που μας αναλογούν.
Ουδείς κ. Φίλης είναι υπεύθυνος διά την κατήχησιν των πιστών και κανένα υπουργείο δεν θα στηρίξει την Εκκλησία μας.Βεβαίως δεν ξεχνώ την ιστορίαν και την προσφοράν της Εκκλησίας μας στα πέτρινα χρόνια της δουλείας, την διάσωσιν της γλώσσας και του ελληνισμού. Όμως η Εκκλησία είναι κάτι άλλο. Πέρασε διωγμούς από της ιδρύσεώς Της, ο δε Λυτρωτής του Κόσμου ενίκησεν τον θάνατον (όλα τα προβλήματα και τον έσχατον εχθρόν) διά της Αναστάσεως.
Όλα φωτίζονται από το Φως της Αναστάσεως και από την μέλλουσαν αποκαλυφθήναι Δόξαν.
Την Εκκλησίαν συγκροτεί το Πανάγιον Πνεύμα και όχι οι Νόμοι. Η Εκκλησία είναι το φως του κόσμου, το αλάτι της γης, η μικρά ζύμη, η σαγήνη, το γεώργιον και η οικοδομή του Θεού, το Σώμα του Χριστού, ο ναός του Αγίου Πνεύματος και όλα όσα περί αυτής λέγονται από τον Κύριον και τους Αποστόλους στα Ευαγγέλια και τις επιστολές.
-Αν στα παραπάνω προσθέσει κανείς άλλες πρόσφατες προκλήσεις όπως το αντιρατσιστικό νομοθέτημα, την αργία της Κυριακής, το σύμφωνο συμβίωσης, τη δημοπράτηση του τεμένους μπορεί να θεωρήσει πως υπάρχει ένας υπόγειος πόλεμος εναντίον της Εκκλησίας στη χώρα μας; Η διοικούσα Εκκλησία έχει αντιμετωπίσει όπως θα έπρεπε τις "δοκιμασίες";
Απάντηση: Η «Διοικούσα Εκκλησία» όπως την ονομάζετε, λειτουργεί και προσεύχεται. Δεν θα κάνει πόλεμο, θα ζητεί « να γνωρίσουν όλοι οι άνθρωποι τον Χριστόν εν Πνεύματι Αγίω » όπως έλεγεν ο Άγιος Σιλουανός. Ο πόλεμος δεν είναι ούτε υπόγειος, ούτε επίγειος, είναι φανερός και υπαρκτός. « Ει εμέ εδίωξαν και υμάς διώξουσι » (Ιω. 15, 20).
Το λάθος των Χριστιανών σήμερα είναι ότι επειδή τάχα εκκλησιάζονται, εξομολογούνται, κάνουν κάποιες νηστείες κ.λ.π. νομίζουν ότι θα περάσουν άνετα και καλά. Δύο σπίτια, δύο αυτοκίνητα, δύο και τρεις μισθοί στο οικογενειακόν βαλάντιον κ.λ.π. Ε κάτι τέτοιο δεν μας υπεσχέθη ο Χριστός! Θυμηθείτε τον Πρωτομάρτυρα Στέφανον, τον Απ. Παύλον (Κορ Β, 4 11) όλους τους αγίους, τον Άγιον Πορφύριον, τον Άγιον Παισιον. Πόση υγείαν είχαν και σε ποια παλάτια έζησαν…….τα συμπεράσματα δικά σας.

-Κατά καιρούς έχετε πραγματοποιήσει σε συνέδρια αξιόλογες εισηγήσεις για θεολογικά και πνευματικά θέματα. Πείτε μας ποιες είναι σήμερα οι μεγαλύτερες απειλές για την Εκκλησία; Είναι η αθεϊα, οι αιρέσεις, η εκκοσμίκευση ή κάτι άλλο;
Απάντηση: Σύντομα και μονολεκτικά! Η ΑΣΥΝΕΠΕΙΑ, ημών των κληρικών πρώτον και δεύτερον των πιστών μας. Η ασυμφωνία μεταξύ θεωρίας και πράξεως.

Παρασκευή, 4 Μαρτίου 2016

Η Ύδρα χωρίς τον Παναγιώτη Τέτση.



 

    Η  Ύδρα  που λάτρεψε ο χρωστήρας του, από σήμερα είναι φτωχότερη. Μαζί της και η υπόλοιπη Ελλάδα. Ο θάνατος του μεγάλου ζωγράφου  της μεταπολεμικής Ελλάδας δεν αφήνει κανέναν ασυγκίνητο καθώς το τεράστιο εικαστικό αλλά και διδακτικό του έργο έχει διαμορφώσει και καλλιεργήσει γεννιές ανθρώπων.

Από  την kathimerini.gr  αντιγράφουμε:

Εφυγε σήμερα τα ξημερώματα από την ζωή, σε ηλικία 91 ετών, ο Ακαδημαϊκός και ζωγράφος Παναγιώτης Τέτσης. Νοσηλευόταν στο νοσοκομείο Ευαγγελισμός μετά από επιδείνωση της υγείας του το τελευταίο χρονικό διάστημα. Πρόκειται για βαρύτατη απώλεια καθώς θεωρείτο ένας από τους σπουδαιότερους ζωγράφους που διαμόρφωσαν την ελληνική μεταπολεμική ζωγραφική μαζί με τον Γιάννη Μόραλη. Με πλούσιο πνευματικό, καλλιτεχνικό και διδακτικό έργο, ύμνησε το ελληνικό φως και χρώμα. Εχει δωρίσει πάνω από 200 έργα στην Εθνική μας Πινακοθήκη.

Γεννήθηκε το 1925 και το 1940 παίρνει τα πρώτα μαθήματα ζωγραφικής, ενώ την ίδια χρονιά μαθητεύει  στον Πικιώνη και τον Χατζηκυριάκο - Γκίκα. Το 1943 σπουδάζει στο προπαρασκευαστικό τμήμα της "Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών" στην Αθήνα, κοντά στους Δ. Μπισκίνη και Π. Μαθιόπουλο. Ακολουθεί εισαγωγή του στα εργαστήρια της Σχολής, κοντά στον Κ. Παρθένη, απ' όπου αποφοίτησε το 1949. Μέλος της ομάδας Αρμός Α και αργότερα της ομάδας Αρμός Β, το 1951 διορίστηκε επιμελητής στην έδρα του ελεύθερου σχεδίου με καθηγητή τον Χατζηκυριάκο - Γκίκα στην Ανώτατη Σχολή Αρχιτεκτόνων του ΕΜΠ. Από το 1953 έως το 1956,  εγκαθίσταται στο Παρίσι, με υποτροφία του ΙΚΥ. Εκεί, στη Σχολή Καλών Τεχνών του Παρισιού διδάσκεται την τέχνη της χαλκογραφίας.

Από το 1958 έως το 1976 διδάσκει στο Ελεύθερο Σπουδαστήριο Καλών Τεχνών (γνωστή αργότερα ως "Σχολή Βακαλό"), ενώ παράλληλα (έως το 1962) διδάσκει ελεύθερο σχέδιο στη "Σχολή Σχεδιαστών του Αθηναϊκού Τεχνολογικού Ομίλου". Το 1958 το ελληνικό τμήμα της Διεθνούς Ενωσης Κριτικών Τέχνης τον εκλέγει μεταξύ Ελλήνων υποψηφίων, για το διεθνές βραβείο του Μουσείου Γκουνγκενχάιμ, όπου και εκτίθεται το έργο του. Συμμετείχε στην Μπιενάλε του Sao Paulo (1957) και στην Μπιενάλε της Αλεξάνδρειας (1959). Ακολουθεί (1962) το Βραβείο Κριτικών για το έργο "Το Ναυπηγείο", ενώ το 1970 ορίζεται εκπρόσωπος της Ελλάδας στην Μπιενάλε Βενετίας. Λόγω των ειδικών πολιτικών συνθηκών αρνείται τη συμμετοχή. Το 1976 ο Π. Τέτσης εκλέγεται καθηγητής στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών, στο Γ΄ Εργαστήριο Ζωγραφικής, όπου διδάσκει έως το 1991. Το 1989 η σύγκλητος τον εκλέγει πρύτανη του Ιδρύματος και το 1993 εκλέγεται ακαδημαϊκός. Είχε παρουσιάσει έργα του σε 90 ατομικές και σε πάρα πολλές θεματικές - ομαδικές εκθέσεις.
 

Πέμπτη, 3 Μαρτίου 2016

"Ζηνοβία, τι παίζει απόψε;"



Η  Θεατρική ομάδα Κυψέλης παρουσιάζει  το έργο του Γιώργου  Μπήτρου:
Ζηνοβία    τι παίζει απόψε;
Στην  αίθουσα  του   Πνευματικού  Κέντρου Κυψέλης
   Τα  φώτα από τη  ρεκλάμα  του «Σινέ Αφαία» καλούσαν κάθε βράδυ τους παλαιούς Αιγινήτες  για ένα ταξίδι στο όνειρο. Εκεί στην οδό «Αφαίας» 5.
   Αυτά τα φώτα θελήσαμε να ανάψουμε ξανά, να κόψουμε εισιτήριο, να κάνουμε στην άκρη την κουρτίνα και να χαθούμε στο μαγικό κόσμο του σινεμά. Του σινεμά της θρυλικής Ζηνοβίας. Να  γίνουμε  οι θεατές  σε ένα άλλο έργο που οι πρωταγωνιστές του δεν είναι οι μεγάλοι σταρ του σελιλόϊντ αλλά οι απλοί άνθρωποι μιας ολόκληρης εποχής  που  γέμιζαν κάθε βράδυ την αίθουσα για να  ζήσουν το όνειρο, να γελάσουν και να κλάψουν με την ψυχή τους, να ξεφύγουν από τα δύσκολα και τα ζόρια της καθημερινότητας, να ονειρευτούν και να ερωτευτούν. Αυτοί είναι οι ήρωες μας.   
    Στο δικό μας «σινέ Αφαία» μόλις τελειώσει η ταινία και ανάψουν τα φώτα, τότε οι προβολείς θα φωτίσουν τους θεατές κι εμείς θα παρακολουθήσουμε τη ζωή  τους. Γιατί αυτοί είναι οι μεγάλοι πρωταγωνιστές.

Ημέρες  και ώρες  παραστάσεων:
ΜΑΡΤΙΟΣ:
Κυριακή  6, Σάββατο 19  -  Κυριακή  20
ΑΠΡΙΛΙΟΣ:
Σάββατο  2- Κυριακή  3
Ώρα  έναρξης: 20. 30 μ. μ. 
Είσοδος ελεύθερη.

Τετάρτη, 2 Μαρτίου 2016

Τσικνοπέμπτη στην παλιά Αίγινα

  Τσικνοπέμπτη σήμερα. Ασφαλώς και δεν θα γνωρίζετε πως παλιά, πολύ παλιά οι νοικοκυρές αυτήν την ημέρα στην Αίγινα, εκτός από το λιγοστό κρέας αν υπήρχε.... σκάρωναν και μια πίτα από τσουκνίδες !!!  οι οποίες ότι είχαν φυτρώσει και ήταν πολύ τρυφερές.
   Αυτά σε εποχές δύσκολες που οι άνθρωποι ήταν αναγκεμένοι αλλά έβρισκαν τρόπο να ξεγελούν τη φτώχεια  να περνούν καλά και να γιορτάζουν με τα ελάχιστα.....
   Έτσι για να δούμε σήμερα  τι έχουμε ζήσει ως λαός και πως έχουν κατορθώσει  να αντέξουν και να επιβιώσουν οι παλιότερες γενιές.

Πορτοκάλια στα σχολεία της Αίγινας.

  Οι αγρότες της Ηλείας προσέφεραν τη μεγάλη ποσότητα πορτοκαλιών που μεταφέρθηκε στην Αίγινα και ο Δήμος άρχισε ήδη τη διανομή στα σχολεία του νησιού. Σειρά σήμερα είχαν τα σχολεία της Κυψέλης.
   Η αντιπροσωπεία του Δήμου με επικεφαλής την αντιπρόεδρο τςη ΚΕΔΑ και γραμματέα του Δημοτικού Συμβουλίου κ. Καίτη Σαλπέα, συνοδευόμενη από την κ. Σ. Χατζίνα και τον οδηγό κ. Δ.Κομματά έφεραν από το χώρο του Λεουσείου Ιδρύματος όπου έχουν αποθηκευτεί προσωρινά,  στο 2ο Γυμνάσιο πολλά χάρτινα τελάρα με ζουμερά πορτοκάλια. Αντιστοιχούν τρεις σακκούλες (διχτάκια) πορτοκάλια για κάθε παιδί. Ήδη από σήμερα το μεσημέρι άρχισε τμηματικά η διανομή

Τρίτη, 1 Μαρτίου 2016

Συντήρηση δρόμου στο κέντρο της Κυψέλης.

    Νωρίς το απόγευμα σήμερα συνεργείο του Δήμου Αίγινας ξεκίνησε τις εργασίες για τη συντήρηση της οδού Γ. Λυκούρη  στην Κυψέλη. Συγκεκριμμένα του δρόμου που είναι κάθετος στην πλατεία ξεκινά από το περίπτερο και ανηφορίζει προς  το "πεντάδρομο" όπως λένε οι κάτοικοι της περιοχής.
    Ο δρόμος αυτός εφάπτεται του Δημοτικού Σχολείου και του 2ου Γυμνασίου και καθημερινά δέχεται μεγάλη κίνηση οχημάτων  τόσο αυτοκινήτων όσο και διτρόχων, ενώ  κατά τις ώρες λειτουργίας  των  σχολείων σημειώνεται μεγάλη διέλευση πεζών κυρίως μαθητών.
    Τα  τελευταία χρόνια  το οδόστρωμα είχε φθαρεί σε πολλά σημεία και είχαν δημιουργηθεί αρκετές λακκούβες.
   Απόψε ξεκίνησε η απόξεση της παλαιάς πίσσας  ενώ η επίστρωση της νέας  θα  γίνει τις επόμενες ημέρες.

Πληροφορίες

Η Φωτό Μου